درباره ما

بیمارحامی سامانه ای است مستقل که در راستای تحقق رسالت تخصصی، اجتماعی و فرهنگی خویش راه اندازی شده است. این سامانه علاوه بر آنکه در بخشهای مختلف، اخبار و مطالب را در اختیار کاربران می گذارد، در اطلاع رسانی و فراهم سازی حمایت های اجتماعی،حقوقی،تخصصی،آموزشی و اقتصادی مورد نیاز بیماران، در چارچوب قوانین و مقررات سامانه نیز فعالیت می نماید.در باور ما دسترسی سریع به اخبار و منابع اطلاعاتی مورد نیاز، جزء اصلی منشور حقوق بیمار و خانواده بوده و در تصمیم گیری آگاهانه ایشان برای استفاده بهتر از انواع خدمات اجتماعی مانند خدمات بهداشتی و درمانی،خدمات آموزشی،خدمات فرهنگی و حمایتی و  همچنین خدمات حقوقی مؤثر است. بر خود واجب دانستیم که اخبار و منابع اطلاعاتی برای بیمار و خانواده را رصد، شناسایی، گردآوری، تولید و منتشر کنیم. اخبار و گزارش‌ها توسط رابطین خبری بیمار حامی و خبرنگاران آزاد تهیه و پس از تأیید سردبیران سرویسهای مختلف ، بر روی خروجی‌های پایگاه خبری قرار می گیرند.  همچنین سرویس چند رسانه‌ای بیمار حامی، با نشر یا بازنشر محتوای دیجیتال، به مأموریت‌های خبری می‌پردازد. ارتباط با سازمانها و متخصصان کشور با تمرکز بر ایجاد شرایط ارائه خدمات مرتبط با ارتقاء حمایت از بیمار و خانواده،انتشار نیازمندی های بیمار و خانواده با هدف ارتقاء سطح حمایت از بیمار و خانواده،ایجاد ارتباط متقابل بین بیمار، خانواده و تأمین کنندگان منابع حمایتی در جامعه مانند وزارت بهداشت و درمان،شرکت های تجهیزات پزشکی،کانون وکلا،انجمن های علمی و برنامه ریزی و اجرای طرح های اجتماعی در راستای فرهنگ سازی حمایت آگاهانه از بیمار و خانواده و انتشار  و به اشتراک گذاری تجارب بیماران و خانواده ها در راستای ارتقاء حمایت از آنها  جزء اهداف ویژه بیمار حامی است.در نظر گرفتن بیمار به عنوان یک انسان و نه فقط یک بیمار برای حمایت از منافع او بسیار اهمیت دارد. این حمایت می تواند از یک حمایت ساده مانند پاسخگویی به سئوالات بیمار تا یک حمایت پیچیده مانند پیگیری امور درمانی و  حمایتهای حقوقی از بیمار باشد. . حامی بیمار می تواند یک فرد عادی ،فردی با مهارت ویژه ، یک شرکت حقوقی و حتی یک سازمان اجتماعی باشد که می تواند اقدامات مهمی برای حمایت از بیماران انجام دهد.  در بسیاری از موارد بیمار نمی تواند به تنهایی در مورد توضیحات پزشک و اقداماتی که برای او در نظر می گیرد، تصمیم گیری کند، بیمار و خانواده نمی توانند به طور صحیح از بیمار مراقبت کنند تا دچار عوارض درمانی نشود،چون دانش پزشکی ندارند. بیمار و خانواده نمی دانند برای ابراز نارضایتی و پیگیری عوارضی که در نتیجه خطاهای درمانی برای بیمارشان اتفاق افتاده به کجا مراجعه کنند  چون دانش حقوقی ندارند .  حامی تخصصی بیمار می تواند در همه زمینه های بالا و بسیاری از موارد دیگر از بیمار حمایت کند. فروشگاه بیمار حامی، با هدف ارائه اطلاعات به کاربرانِ این سامانه، طراحی شده است. کاربران با مشاهده شرایط و جزییات ثبت شده در فروشگاه ، می توانند با فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات ارتباط برقرار نموده و  منابع مورد نیاز خود را از افراد، فروشگاه ها و موسسات معتبر به صورت مستقیم درخواست نمایند. بیمارحامی برای تولیدکنندگان لوازم مصرفی و  تأمین‌کنندگان خدمات بیمار، فرصت مناسبی را فراهم کرده تا بتوانند کالاها و خدمات  خود را به شکل آنلاین به بیماران سراسر کشور عرضه کنند. صاحبان کالا و خدمات  معتبر می توانند با ارسال درخواست و ارائه تخفیف ویژه بیمار، از امکانات این سامانه برای فروش کالا ها و خدمات خود بهره مند شوند.
مشخصات سامانه
پایگاه اینترنتی بیمار حامی به شماره مجوز: ۹۴/۲۵۵۵ 
صاحب امتیاز و مدیر مسئول :  دکتر زهره خوش گفتار - دکترای تخصصیِ آموزش پزشکی
صاحب امتیاز نماد الکترونیکی :   دکتر زهره خوش گفتار  / سامانه بیمار حامی
آدرس پست الکترونیک :  bimarhamigmail.com /  infobimarhami.ir 
آدرس سامانه:    www.bimarhami.ir  و  ارتباط با ما  ارسال پیامک : ۰۹۱۲۵۹۳۰۷۸۵ (ساعات ۹ الی۱۶ )
 
قوانینی که در ادامه آورده شده اند بلااستثناء بوده و در رابطه با تمامی کاربران از جمله مدیر، همکار، حامی، بیمار و خانواده اعمال خواهند شد. هرگونه فعالیت و عضویت در بیمارحامی به معنای مطالعه و پذیرش آگاهانۀ قوانین و مقررات زیر است


قوانین و مقررات عمومی

انجام کلیه خط مشی ها و رویه‏‌ها در بیمار حامی منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون مطبوعات ، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربران نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر می باشند. در صورتی که در سیاست ها،خط مشی ها و رویه‏‌های اعلام شده از طرف بیمار حامی تغییراتی  ایجاد شود، در همین صفحه به روز رسانی و منتشر شده و در دسترس کاربر قرار می گیرد؛ پس از آن ادامه همکاری کاربران با بیمار حامی به معنی پذیرش تغییرات جدید تلقی می گردد.

قوانین و مقررات ثبت نام
 
کاربر می بایست فقط یک بار با  هویت واقعی و کد ملی معتبر در بیمارحامی ثبت نام کند. مسئولیت غیرواقعی بودن اطلاعات هویتی در همه شرایط بر عهده کاربر ثبت کننده می باشد. تمامی کاربران می بایست در هنگام ثبت نام در سایت ، از کلمات مناسب جهت استفاده در نام کاربری خود استفاده نمایند. در صورت مشاهده نام کاربری نامناسب، عضویت کاربر لغو خواهد . نام کاربری را با حروف انگیسی ایجاد نمایید. تغییر نام کاربری فقط توسط مدیر سایت مجاز است . چنانچه تمایل به تغییر نام کاربر خود دارید برای مدیران ارشد سامانه پیام ارسال نمایید و در آن پیغام نام کاربری قبلی ، نام کاربری جدید و آدرس ایمیل خود را قید نمایید.
 

قوانین و مقررات  حریم خصوصی
 

در بیمار حامی، مفهوم حریم خصوصی بر مفهوم امنیت و احترام استوار است. پایبندی به حفظ حریم خصوصی بیمار و خانواده و رعایت منشور حقوق بیمار،  سیاست اصلی ما در این حیطه است. از آنجا که وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و کد ملی برای عضویت در این پایگاه الزامی است، پایبندی به حفظ حریم خصوصی در فضای  مجازی و امنیت اطلاعات  کاربران از دیگر سیاستهای اصلی بیمار حامی است. مشخصات، آدرس ها، تلفن‌ها و سایر اطلاعاتی که کاربران در پروفایل خود ثبت و تأیید می‌کنند، از نظر ما رسمیت داشته  و تمام مکاتبات و پاسخ‌های مورد نیاز از طریق این اطلاعات صورت می‌گیرد. اطلاعات تأیید شده  و مدارک مربوطه فقط جهت تأیید هویت کاربر بوده و نزد بیمار حامی محفوظ است مگر در مواردی با ارائه درخواست  نهاد قضایی که بیمار حامی ملزوم به ارائه اطلاعات گردد. هماهنگی و اطلاع رسانی در مورد درخواستها یا ارتباط با کاربر، فقط و فقط از طریق شماره و ایمیل اختصاصی بیمارحامی صورت می گیرد. هر نوع ارتباط دیگر حتی با نام ما، معتبر نبوده و مسئولیت حقوقی و قضایی هرگونه اقدام بر اساس پیام های نامعبر، بر عهده کاربر می باشد.

قوانین و مقررات درخواست حامی
 
سامانه بیمارحامی رسانه ای برای ارتباط دادن شما (بیمار یا خانواده ) با حامیان  است.وقتی فرم درخواست حامی را ارسال می کنید، بیمارحامی بعد از دریافت درخواست و بررسی اولیه، درخواست شما را به حامیان اعلام می کند حامیان در استخدام بیمار حامی  نیستند و بنابراین مجاز به قبول یا رد درخواست هستند و بیمارحامی فقط می تواند شما را به آنها توصیه کند و در مورد سوابق حرفه ای حامیان و تنظیم قرارداد رسمی به شما مشاوره دهد.  وقتی مستقیماً حامی انتخاب می‌کنید به این معنا است که کاملاً آگاهانه و بر اساس مشاهده سوابق فردی و حرفه ای حامیان، آنها را انتخاب کرده و تمامی مسئولیت حقوقی و قضایی مربوطه را پذیرفته اید. در صورتی که کاربران  معرفی شده در این سامانه مستقیماً با یکدیگر از طریق ایمیل، چت و یا هر طریقه دیگری بدون نظارت بیمارحامی ارتباط داشته باشند، بیمارحامی هیچ گونه تعهدی در مقابل بوجود آمدن مشکلات احتمالی نخواهد داشت.در صورت داشتن انتقاد یا اعتراض نسبت به یک حامی، از قسمت تماس با ما، پیام ارسال نمایند تا از طریق واحد حقوقی پیگیری و در صورت لزوم مشورت های لازم انجام شود.

قوانین و مقررات خوداشتغالی

سامانه بیمارحامی رسانه ای برای ارتباط دادن شما با سایر کاربران از جمله بیمار یا خانواده  است.  شما با انتخاب گروه شغلی، مسئولیت مربوط به تأیید دانش معتبر علمی و مهارت اختصاصی در آن گروه شغلی را می پذیرید. وقتی درخواست خوداشتغالی را ارسال می‌کنید به این معنا است که کاملاً آگاهانه و بر اساس سوابق فردی و حرفه ای خود یا همکارانتان، اقدام کرده اید و با مطالعه شرایط و قوانین مشترک (کلیک کنید)، تمامی مسئولیت حقوقی و قضایی مربوطه را پذیرفته اید؛  بعد ازبررسی اولیه و  تأیید درخواست مشخصات و سوابق حرفه ای شما در سامانه، در صفحه درخواست حامی و صفحه شهر مورد نظرتان در دسترس بیماران و خانواده ها قرار می گیرد. در صورتی که تمایل داشته باشید بیماران درخواست خود را مستقیماً برای شما ارسال کنند می بایست در فرم خوداشتغالی گزینه مربوطه را تیک بزنید تا  بیماران بتوانند بدون واسطه از خدمات شما بهره مند شوند. در صورتی که از این روش استفاده شود مسئولیت تمامی مراحل  تماس، اخذ قرارداد، دریافت خدمات، تسویه مالی و سایر موارد توافقات بر عهده بیمار و حامی است و طرفین می پذیرند که بیمارحامی خود را از هر گونه  مسئولیت حقوقی و قضایی مبرا می داند.در صورتی که تمایل داشته باشید بیماران در خواست خود را از طریق سامانه بیمارحامی برای شما ارسال کنند می بایست در فرم خوداشتغالی گزینه مربوطه را تیک بزنید. در صورتی که از این روش استفاده شود واحد حقوقی بیمارحامی در تمام مراحل انتخاب و تنظیم قرارداد، ارائه خدمات، تسویه مالی و سایر موارد توافقات طرفین به شما مشاوره می دهد. ارائه مشاوره به معنای پذیرش مسئولیت حقوقی و قضایی نبوده و شما می پذیرید که بیمارحامی  فقط به عنوان یک پل ارتباطی بین شما و درخواست کننده است. 
 
قوانین و مقررات ارتباطی و ارسال پیام
 
در صورتی که کاربران  معرفی شده در این سامانه مستقیماً با یکدیگر از طریق ایمیل، چت و یا هر طریقه دیگری بدون نظارت بیمارحامی ارتباط داشته باشند، بیمارحامی هیچ گونه تعهدی در مقابل بوجود آمدن مشکلات احتمالی نخواهد داشت. مسئولیت حقوقی تمامی فایلها، تصاویر و غیره که از طریق این سامانه بین کاربران رد و بدل میشوند بر عهده خود آنها است و بیمارحامی در قبال مسایل مربوط به سالم بودن، ویروسی نبودن و بوجود آمدن مشکالات احتمالی در اینگونه موضوعات هیچ گونه تعهدی ندارد. در صورت مشاهده بی احترامی به کاربران یا مدیران سامانه، طبق قوانین کشوری با کاربر مربوطه برخورد خواهد شد. در صورت ملاحظه هرگونه مسایل خلاف قوانین سامانه از یک کاربر، از قسمت تماس با ما، پیام ارسال نمایند تا از طریق واحد حقوقی پیگیری و در صورت لزوم مشورت های لازم انجام شود. در صورت داشتن انتقاد یا اعتراض نسبت به یک حامی، از قسمت تماس با ما، پیام ارسال نمایند تا از طریق واحد حقوقی پیگیری و در صورت لزوم مشورت های لازم انجام شود. سئوالات و پیغام های کاربران می بایست در ارتباط با موضوعات این سامانه باشد تا تیم بیمارحامی قادر به راهنمایی و پاسخگویی باشد. سئوالات در حیطه های غیر مرتبط پاسخ داده نمی شود. کاربران می بایست در هنگام طرح سوالات متعدد، آنها را به صورت جداگانه مطرح نمایند و از مطرح کردن چند سئوال در یک ارسال خودداری کنند. کاربران می بایست قبل از ارسال سئوال یا پیام ، بخش سئوالات شما و پاسخ های ما را مطالعه نمایند و  از ارسال پیام های تکراری خودداری کنند.

قوانین و مقررات محتوا
 
 کاربرانی که محتوای خاصی را در بیمار حامی ارائه کرده باشند، تولید کننده‌ محتوا محسوب شده  و باید به قوانین و مقررات زیر متعهد باشند. محتوای تولید شده باید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و به دور از هر گونه موارد نقض قوانین باشد. تولید کنندگان محتوا می بایست به عنوان کاربر در سامانه بیمار حامی عضو شده و اطلاعات در خواستی را تکمیل نمایند. مسئولیت محتوای تولید شده با ارائه کننده بوده و اگر انتشار محتوا نیاز به کسب رضایت نامه، اجازه نامه، مجوز و غیره داشته باشد می بایست تهیه و به همراه محتوای مورد نظر ارسال گردد. در صورت نقض قانون حق مالکیت مادی یا معنوی، بیمار حامی حق قطع همکاری با تولید کننده محتوا را برای خود محفوظ می داند. محتوای ارائه شده  پس از بررسی و تأیید توسط  متخصصان و تنظیم قرارداد برای استفاده کاربران در سامانه قرار خواهد گرفت. هرگونه تغییرات یا به روز رسانی محتوا توسط تولید کننده، فقط از طریق تماس، هماهنگی و دریافت تأییدیه مدیر مسئول بیمار حامی امکانپذیر است. تعیین قیمت فروش تحت نظارت بیمار حامی  بوده و در این موارد مشاوره کارشناسی به کاربران ارائه  می گردد.کاربران در صورتی که بخواهند مطالب این سامانه را باز نشر کنند الزامی است به مدیر مسئول سامانه پیام دهند تا در صورت امکان اجازه نامه کتبی دریافت کنند در غیر اینصورت موضوع کپی رایت از طریق واحد حقوقی پیگیری خواهد  شد.

قوانین و مقررات آگهی و تبلیغ
 
بیمار حامی در چارچوب اهداف ویژه این سامانه، بخشی از شبکه وسیع اطلاع رسانی خود را در اختیار بیمار،خانواده، متخصصان و سایر کاربران قرار داده تا با ثبت آگهی بتوانند کالاها و خدمات مورد نیازشان را از منابع معتبر درخواست یا معرفی نمایند. آگهی برای بیماران عضو بیمارحامی رایگان است سایر کاربران جهت هماهنگی و اعلام درخواست خود می توانند به شماره  ۰۹۱۲۵۹۳۰۷۸۵ پیام ارسال کرده و یا با آدرس ایمیل infobimarhami.com و bimarhamigmail.com مکاتبه کنید  ( ذکر نام و نام خانوادگی ، نام سازمان یا موسسه  و شماره تماس در مکاتبات ضروری است).کاربران می بایست برای تبلیغ یا معرفی خود و خدماتشان از  امکانات آگهی یا بنر تبلیغاتی در سامانه استفاده کنند در صورت هرگونه سوء استفاده تبلیغاتی با نام این سامانه، موضوع از طریق واحد حقوقی پیگیری خواهد  شد

قوانین و مقررات مالی

هزینه های در نظر گرفته شده درقبال ارائه خدمات یا خرید محصولات،  مبتنی بر انصاف بوده و برای هر کاربر، در هر گوشه‏‌ای از کشور یکسان و شفاف می باشد. هزینه ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده و  مبلغ جداگانه‏‌ای درخواست نمی گردد. تعرفه خدمات یا قیمت محصولاتی که در بیمار حامی آگهی می شوند می بایست مطابق با قیمت‌‏هایی باشد که غالباً توسط تولید‏کننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است.
 
 پردازش سفارشات ثبت شده
 
کلیه نیازمندی ها، تبلیغات و سفارشات ثبت شده در پایگاه اینترنتی بیمار حامی به وسیله ارسال کد از طریق پیام کوتاه یا پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند.  کاربران می بایست هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند، بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری  نخواهد بود.  با توجه به ثبت سیستمی، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات  وجود ندارد. بنابراین لازم است کاربران هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مسأله دقت لازم را داشته باشند.
 
پرداخت هزینه خدمات و محصولات سفارش  شده
 
کاربران می توانند از طریق درگاههای امن اینترنتی بانک ملت که در صفحات بارگذاری شده هزینه خدمات و محصولات را پرداخت نمایند و یا از طریق خدمات شبکه  شتاب جهت واریز هزینه به کارت بانک ملت  ۴۳۲۳-۴۱۱۰-۳۳۷۹-۶۱۰۴ استفاده نمایند.
 
دریافت خدمات و محصولات سفارش  شده
 
خدمات عضویت در سامانه، دریافت اخبار و اطلاعات مشمول هزینه نبوده و کاربران می توانند از این خدمات بدون پرداخت هزینه استفاده نمایند. سایر خدمات بر اساس تعرفه های مربوطه و پس از عقد قرارداد با کاربر ارائه می گردد.
 
دریافت خدمات یا محصولات مبتنی بر ارسال
 
 کاربران می توانند  محصولات سفارش شدۀ خود را از طریق خدمات پست  یا حمل و نقل شهری مانند آژانس یا پیک موتوری به شرح زیر دریافت نمایند. مدت زمان دریافت نهایی سفارش، طبق قوانین توزیع اداره پست یا حمل و نقل شهری در محدوده تهران یا سایر شهرها متغیر می باشد . برای کلیه سفارشات پیش فاکتور ارائه می گردد و هزینه ارسال بر عهده سفارش دهنده می باشد.
 
دریافت خدمات یا محصولات مبتنی بر دانلود
 
 کاربرانی که عضو بیمار حامی هستند  می توانند برخی خدمات یا محصولات را از طریق صفحه شخصی خود دریافت کنند. با خرید خدمات یا محصولات مبتنی بر دانلود،  سفارش پس از آماده سازی در صفحه شخصی سفارش دهنده در دسترس قرار گرفته و قابلیت استفاده  خواهد داشت، در این شرایط امکان بازگرداندن هزینه پرداختی وجود ندارد. کاربران می بایست قبل از خرید مبتنی بر دانلود، دقت لازم را مبذول دارند. برای کلیه سفارشات پیش فاکتور ارائه می گردد.
 
تضمین کیفیت و شرایط  بازپرداخت هزینه ها
 
گارانتی خدمات بیمار حامی، اعتماد متقابل بین ما و کاربران است. در صورت هرگونه نارضایتی از کیفیت خدمات یا محصولات کاربر می تواند از طریق فرم ارتباط با ما یا تبادل پیام در صفحه شخصی خود با کارشناسان بیمار حامی ارتباط و مورد نارضایتی خود را اعلام نمایند تا پیگیری گردد. حق درخواست استرداد هزینه طبق شرایط زیر صرفاً متعلق به کاربر سفارش دهنده است که تا پانزده روز محفوظ می باشد. شرایط بازپرداخت هزینه ها شامل
 
۱- عدم تطابق خدمت یا محصول ارائه شده با سفارش شده
 
۲- اشکالات فنی به طوری که مانع استفاده مفید از خدمت یا محصول گردد
 
۳- بروز مشکل در پردازش نهایی خرید مانند اتمام موجودی یا انصراف مشتری
 
۴- سایر موارد گزارش شده پس از بررسی و تأیید کارشناسان بیمارحامی
 
ما در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود به طور جدی تلاش می‏‌کنیم ولی حق تأخیر در شرایطی مانند نقص یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشی از عوامل طبیعی،نیروی انسانی،مشکلات اینترنتی، خرابی تجهیزات کامپیوتری، مخابراتی و غیره باشد را برای خود محفوظ می داریم.
 
با خواندن این قوانین شما مسئولیت رفتار و ارسالهای خود را در سایت به عهده خواهید گرفت. در صورتی که از قوانین مذکور حمایت نکنید (در صورت امکان) به شما اخطار داده خواهد شد و در صورت تکرار موضوع از طریق واحد حقوقی پیگیری می گردد.